ILGTSPĒJĪGI SOĻI LABĀKAI DZĪVEI

Jēdziens ‘ilgtspējīgs’ šodien iekaro arvien nozīmīgāku vietu, kas ir svarīga ikvienam mūsu planētas iedzīvotājam. Jo mēs visi te dzīvojam un visi elpojam vienu gaisu. Tālāk gan seko katra paša izvēle – kādu pārtiku pirkt, kādā mājā dzīvot un kādu apģērbu valkāt, lai īstenotu ilgtspējības patieso nozīmi. Un tas ir stāsts par brīvību un atbildību.

Vadošie apģērbu ražotāji rūpīgi seko tendencei, kas aizvien skaidrāk iezīmējas patērētāju izvēlē – iegādāties preces un pakalpojumus nevis tikai savu personisko vēlmju apmierināšanai, bet ar atbildīgu domu arī par dabas resursu saudzēšanu un racionālu izmantošanu, godprātīgu un pārdomātu ražošanu, kas rada stilīgu un iekārojamu gala produktu, bet vienlaikus nerada draudus videi un cilvēku veselībai.

 

Casa Stockmann

Zīmola preces tiek ražotas, izmantojot ilgtspējīgus materiālus, piemēram, korķi, koku, linu un stiklu. 2019. gadā 46% no Stockmann zīmolu radītajām precēm bija darināti no ilgtspējīgiem materiāliem.

 

VILLA STOCKMANN

Villa zīmols pievērš īpašu uzmanību tam, lai preces būtu ražotas Eiropā – augstas kvalitātes un ilgi lietojamas. Apmēram 80% zīmola gultasveļas top Portugālē, bet daļa – arī Baltijas valstīs. Tas ir nozīmīgs ieguldījums vides saglabāšanā, jo preču pārvadāšanas ceļš ir daudz īsāks.

 

Point Virgule

Point Virgule piedāvā ilgtspējīgus risinājums dabas draugiem, radot vairākkārt lietojamus dzērienu salmiņus. Zīmola piedāvājumā ir atrodami kokteiļu salmiņi gan no bambusa, gan nerūsējošā tērauda materiāla. Elgants dizains apvienojumā ar praktisku risinājumu un plastmasas patēriņa samazināšanu.

 

Brabantia

Brabantia piedāvā plašu, elegantu sadzīves preču sortimentu, sākot ar kompostrējamiem atkritumu maisiem un beidzot ar atkritumu šķirošanas tvertnēm. Zīmola misija ir ilgtspēja, tāpēc Brabantia sadarbojas ar partneriem un piegādātājiem, lai samazinātu ķīmisku izejvielu izmantošanu. Barbantia rūpējas par dabu, pārstrādājot ražošanas atkritumus, no kuriem šobrīd 93% tiek pārstrādāti. Zīmols iegulda arī izmantotā ūdens attīrīšanā – šobrīd 99% ražošanā izmantotā ūdens tiek attīrīts. Brabantia mērķis ir līdz 2035. gadam panākt, ka ražotie produkti ir 100% pārstrādājami un ražošanā tiek izmantota tikai atjaunojamā dabas enerģija.

 

LEVI ’S

Levi’s® mudina sevi un citus izdarīt labākas izvēles, lai rūpētos par labāku planētu, kurā visi dzīvojam. Uzņēmums mērķtiecīgi izvēlas ilgtspējīgus materiālus, piemēram, bioloģisko kokvilnu un kaņepes šķiedras. Ražošanas procesi organizēti tā, lai patērētu pēc iespējas mazāk ūdens resursu un lai veidotu labāku vidi darbiniekiem, kuri piedalās Levi’s® produktu izstrādē. Levi’s® kopš 2011. gada ražošanā ieviesuši WATER<LESSR® inovācijas, un tas ļāvis jau ietaupīt 3,5 miljardus litru ūdens. Lai padarītu džinsu materiālu mīkstāku, izmanto pudeļu korķīšus un golfa bumbiņas, un tādējādi šajā procesā ūdens netiek tērēts vispār.

 

SAMSOE&SAMSOE

Zīmola veidotāji ir pārliecināti, ka visilgtspējīgākais apģērbs ir tas, kas mums jau ir mugurā. Tāpēc Samsoe&Samsoe ražo preces no dabiskiem materiāliem, kas kalpo ilgi un, kad tomēr beidzot ir novalkātas, spēj bioloģiski sadalīties. Zīmols iesaka pievērst uzmanību apģērba kopšanai – vislabākos ieteikumus katra apģērba tīrīšanai atradīsiet tam pievienotajā etiķetē.

Ražotāja preču zīme Blue Belief nozīmē, ka džinsa materiāla ražošanā izmantota organiskā vai pārstrādātā kokvilna, turklāt produkta mazgāšanas process notiek zemā temperatūrā un bez videi kaitīgu ķīmisko vielu klātbūtnes. Savukārt etiķes zīme How We Care vēsta, ka organiskā kokvilna audzēta bez toksisku pesticīdu un citu sintētisku mēslojumu izmantošanas, tā saglabājot augsni, ekosistēmu un arī cilvēkus veselus.

 

TOMMY HILFIGER

MAKE IT POSSIBLE ir atpazīstamības zīme, ko plaši izmanto Tommy Hilfiger zīmols, sakot: padariet ilgtspējību iespējamu! Un zīmols to dara burtiski diegu pa diegam – radot ilgtspējīgus produktus, samazinot kaitīgos vides faktorus rūpniecībā, kas ietekmē klimata sasilšanu, un iestājoties par godīgu samaksu visiem ražošanas procesos iesaistītajiem darbiniekiem. Ilgtspējīgos produktus var viegli atpazīt pēc etiķetes zaļā krāsā. Tommy Hilfiger aicina neizšķērdēt jau iegūtos resursus, mācoties tos izmantot atkārtoti, atjaunot vai pārstrādājot. WASTE NOTHING jeb Neko nelaidiet vējā!

 

CONSTRUE

Ja pie preces redzat etiķeti Sustainable Design, ziniet, ka tā ražota, izmantojot atbildīgā veidā iegūtus izejmateriālus, kā bioloģisko kokvilnu, liocelu (celulozes izcelsmes šķiedru) vai pārstrādātu poliesteru.

 

ESSENTIALS BY STOCKMANN

Stockmann pievērš lielu uzmanību atbildībai, caurspīdīgumam un procesu izsekojamībai visā ražošanas ceļā. Kopš 2014. gada Stockmann pašu radīto zīmolu preču izcelsmei var izsekot ikviens, šo informāciju meklējot tīmekļa vietnē Stockmann.com. Stockmann pašu radīto zīmolu produktiem pievienotajā etiķetē var atrast ražotājvalsti, tādējādi ir iespējams uzzināt pat konkrētu izcelsmes rūpnīcu. Šādi mēs piedalāmies iniciatīvā “Kurš radīja tavas drēbes”.

 

MÁDARA

Jau kopš 2006. gada MÁDARA kosmētika tiek pildīta 100% pārstrādājamās pudelītēs, flakonos un tūbiņās. Rūpīgi izvēlētais iepakojuma materiāls, tostarp atkārtoti pārstrādāti okeānā ieskalotie atkritumi un augu izcelsmes plastmasa, ļauj zīmolam dāvāt otru dzīvi esošajam plastmasas iepakojumam un aiztaupīt planētai gan zināmu daudzumu CO2 izmešu, gan jaunas plastmasas. MÁDARA kosmētika, tostarp OCEAN LOVE kolekcija, nesatur tādus potenciāli toksiskus vides un ūdens piesārņotājus kā parabēni, silikoni, ftalāti, troklozāns, ķīmiski UV filtri u.c.

 

Davines

Davines ir sertificēta B Corporation, jeb labo darbu korporācija, kas tiecas mainīt sekmīgas uzņēmējdarbības definīciju un kļūt ne tikai par labāko uzņēmumu pasaulē, bet arī kļūt par labāko uzņēmumu pasaulei. Šie uzņēmumi tiecas atbilst visaugstākajiem pārskatāmības un atbildības standartiem sociālajā un vides jomā, lai savas uzņēmējdarbības resursus izmantotu vides un sociālo problēmu risināšanai. Davines izmanto tikai minimālu iepakojuma materiālu daudzumu. Visi iepakojumi ir pārstrādājami vai kompostrējami. Iepakojums ir rūpīgi izstrādāts, lai samazinātu iepakojuma izšķērdēšanu un negatīvo ietekmi uz dabu.

 

Indola

Indola Act Now piedāvā vegāniskus un ilgtspējīgus matu kopšanas produktus, kas nodrošina barojošu kopšanu un pievilcīgus, noturīgus matu sakārtojumus. Produktu sastāvā nav iekļautas sulfātus saturošas virsmaktīvas vielas, silikoni, parabēni, minerāleļļa un mākslīgās krāsvielas. Act now sadarbojas ar “Plastic Bank”, lai izvairītos no 1,5 miljona plastmasas pudeļu nonākšanas dabā šā gada laikā. Katrs pārdotais Act Now produkts paglābj vidi no 2 izmestām plastmasas pudelēm. 97% Iepakojuma ir ražoti no pārstrādātas un pilnībā pārstrādājamas plastmasas.

 

Aromatica

Aromatica ir korejiešu kosmētikas zīmols, kas piedāvā dabīgus, vegāniem draudzīgus sejas, ķermeņa un matu kopšanas produktus. Aromatica produktu pamatā ir aromterapijā izmantotās augu esences. Zīmola pārliecība ir efektīvu un ilgtspējīgu produktu ražošana, cienot apkārtējo vidi un dzīvās būtnes tajā. Produktu ražošanā tiek izmantotas dabīgas sastāvdaļas, kuras tiek ievāktas tieši no audzētāja. Arī produktu iepakojums tiek ražots no otrreiz pārstrādātiem materiāliem, kas ir 100% pārstrādājami vai bioloģiski noārdāmi, turklāt etiķešu drukai tiek izmantota sojas tinte.