Iesaka Anna Birmane – kulinārijas blogere Anna Panna

Pavasarī gan fiziski, gan garīgi vienmēr ir vēlme attīrīties, tādēļ ar lielāko prieku brokastīs, pusdienās un vakariņās ēdu visu no pārtikas, kas ir zaļš. Uzsvaru lieku uz jaunajiem burkāniem, zaļumiem, kartupelīšiem, biešu lakstiem un citiem jaunizdīgušiem dārzeņiem, kuri mums dod tik daudz dabīgu vitamīnu un enerģijas. Pavasarim sākoties, ķermenis lūdzas pēc viegluma, un es izvēlos uzturā vairāk vegānisku produktu un augu pienus. Augļus un dārzeņus papildus uzņemu, dzerot svaigās sulas un gatavojot smūtijus. 

 

Instagram /annapannalv, Facebook: AnnaPanna.Lv

 

Ir svarīgi šos dārzeņus izvēlēties kvalitatīvus, tādēļ u/v Stockmann Delikatešu nodaļa noteikti ir īstā vieta, kur tos iegādāties. Iepērkoties neaizmirsti līdzi savus auduma maisiņus, lai iepirkšanās būtu vēl zaļāka. Jā, tas pa tiešām ir svarīgi. Ne tikai mūsu ķermenim, arī dabai. 

Lai mūsu vēders būtu pavisam vesels un laimīgs, neaizmirsīsim par jogurtiem un citiem dabīgās probiotikas saturošiem produktiem kā kombuča, fermentēti dārzeņi (kimchi, skābēti kāposti utt.). 

 

Zaļie pavasara salāti – ideāla brokastu recepte spēkam un enerģijai

Sastāvdaļas

200g saldētas edamame pupiņas
Sauja zaļo cukurzirnīšu
2 saujas ķiršu tomāti
Kreses 
12 paipalu oliņas
Kale kāposts 
Extra virgin olīveļļa 
Medus 
Citrons
Svaigi cepta skābmaize

Pagatavošana

  1. Ķiršu tomātus ber cepamajā traukā, apsmidzina ar olīveļļu un liek krāsnī. Cep 180 grādos, 20-30 min. Pēc cepšanas tomātus apber ar sāli, pipariem un atdzesē. 
  2. Katlā uzvāra ūdeni, pieber šķipsnu sāls un verdošajā ūdenī liec kale salātu, zaļos cukurzirņus un edamames pupiņas. Uzliec taimeri 3 minūtes. Pēc 3 minūtēm nokās ūdeni un, ideālā variantā, visu zaļo katla saturu ieber aukstā ledusūdenī. 
  3. Salātu traukā samaisi 1 ēd. K. Olīveļļas, pievieno tējkaroti medus un sulu no citrona. Samaisi, līdz izveidojusies viendabīga mērce. 
  4. Salātu traukā liec zaļos dārzeņus, kressalātus, apmaisi, lai mērce apskautu katru salātlapiņu. Pa virsu liec ceptos tomātiņus un vārītas vai ceptas paipalu oliņas. 

Pasniedz kopā ar svaigi ceptu maizi un sviestiņu.