Labsajūtas noslēpumi

Nelieli solīši pareizajā virzienā dod lielu efektu.
Ēdiet nedaudz labāku, nedaudz vieglāku, nedaudz rūpīgāk atlasītu pārtiku.

Rūpējieties par sevi; investējiet savā labsajūtā.
Baudiet dzīvi, kad vien varat

Vairāk kustību, vairāk proteīna

Kustības palīdz atveseļoties gan ķermenim, gan dvēselei. Tās atbrīvo no noguruma un nomāktības pat tumšākajos ziemas mēnešos, un jūsu aktīvais un slaidākais ķermenis sniedz vēl vairāk prieka. Kustības ir maksimāli noderīgas, ja jūs piedevām dodat savam organismam daudz proteīna.

Pēc fiziskajām aktivitātēm nogaršojiet ar proteīnu bagātinātu biezpienu un proteīna dzērienus no piena vai sojas. Ēdiet riekstus – papildus proteīnam, tie apgādās jūs ar veselīgiem taukiemun šķiedrvielām. Lietojiet uzturā vairāk pupu, pievienojot tās salātiem vai voka ēdieniem.

Vieglas un vienkāršas ar proteīnu bagātu ēdienu receptes meklējiet šeit

Par jogurta labajām īpašībām var vairāk lasiet šei

Vairāk dārzeņu dienu.

Veģetāra diena nenozīmē, ka būtu jāpārtiek no salātiem vien. Tikpat labi tā var būt pankūku diena, falafela diena, zirņu zupas diena vai pat karija diena. Vokpannā pagatavoti ēdieni, makaroni un biezzupas – tas ir bezgalīgs garšu piedzīvojums. Tādi ēdieni, kā, piemēram, pankūkas ar sēņu mērci vai sēņu salāti, iepriecina un sniedz sāta sajūtu.

Dārzeņu ēdienus meklējiet šeit

Neliela uzkoda atjaunos spēkus

Uzkodas ir svarīgas, lai kontrolētu savu ēstgribu un uzņemtā ēdiena daudzumu. Lasiet uztura speciālista ieteikumus skolēniem, kas piemēroti arī mums, pieaugušajiem.

Sīkāka informācija par uzkodām

Enerģija graudos

Pilngraudu produktus grūti aizstāt ar ko citu. Kas gan var būt garšīgāks par svaigi ceptu maizi? Pilngraudu produktos ir daudz vitamīnu un minerālvielu, “lēno” jeb salikto ogļhidrātu un vērtīgu šķiedrvielu. Iespējams, vieglākais veids, kā pāriet pie veselīgāka uztura, būtu balto miltu produktu aizstāšana ar pilngraudu produktiem.

Alternatīva saldumiem

Gandrīz ikvienam no mums dabīgā kārtā piemīt lielāka vai mazāka saldumu kāre. Sliktākajā gadījumā tā var būt liktenīga, jo pārmērīgs cukura patēriņš ir saistīts ar dzīvesstila slimībām, kas skar pat bērnus. Pilnīga atteikšanās no saldumiem daudziem varētu nebūt pa spēkam, jo tā provocē vēl lielāku tieksmi pēc saldā. Taču cukuru saturoši ēdieni nelielā daudzumā var būt arī sabalansētā un daudzpusīgā ēdienkartē. Kā alternatīvu varētu izmēģināt gardumus, nedaudz saldinātus ar medu, agaves vai stēvijas sīrupu.

Nedrīkst aizmirst arī par miegu! Nepietiekams miegs var pavājināt cukura panesamību un palielināt vajadzību pēc saldiem un ar ogļhidrātiem bagātiem ēdieniem

Lūk, svaigu ēdienu recepte

Copyright © Stockmann